دشمن در تسخير دانشگاه‌ها با مانع بزرگ به نام بسيج دانشجويی روبرو شد
معبر:وبلاگ تخصصي دفاع مقدس
آخرين مطالب

پیکر شهید برونسی کشف شد

همه دوستان من

برگی از خاطرات یک شهید( روزه بی سحری )

باز دلم هوای شلمچه کرده است

لحظه شهادت دو بسیجی

اتفاقی در یک قدمی اسارت

شهادت از نگاه خبرنگاران جهان

خدا این بچه‌های نیم وجبی را شهید کند

روایتگری ارثیه ی مادر(س) است

چشمان بارانی جوانان در شلمچه

به همه بگو اینجا دهلاویه است!

وقتی مرتضی موجی شد!

آداب زیارت نور

اولین گزارش از سفر به مناطق جنگی(2)

اروند؛ جایی که دیوانه‌ام می‌کند

اولین سفرنامه مناطق جنگی

پندهای رهبر برای روایتگران نور

25 هزار زائر سرزمين‌هاي نور در دزفول اسكان مي‌يابند

آنجا که دلم جاماند...

در جمع زائران سرزمین نور ...

آرشيو مطالب

ارديبهشت 1390
فروردين 1390
اسفند 1389
بهمن 1389
دی 1389
آذر 1389
آبان 1389
مهر 1389

پيوندهاي روزانه

گوگل
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون
آرشيو پيوندهاي روزانه

پيوندها

استخاره با قرآن کریم
خرید پستی
اس ام اس فلسفی عاشقانه
سمپادی ها
زن کاملا عريان در خيابانهاي اصفهان!!+عکس[7427] »عجب قليوني ميکشه اين دختره واي واي[2814] »اينم لحظه کشف حجاب در تيم ملي ايران +عکس[3555] »اين زن بخاطر بزرگي سينه اش اخراج شد!+عکس[3413] »آيا خواهر نيوشا ضيغمي رو ديديد؟[2823] »افزايش قد بصورت نامرعي و ارزان[349] »تصاوير ناياب دختران مانتو پوش در تهران[2595] »حرکت جالب دو دختر 17ساله خوشگل+عکس[2477] »مدرسه دخترانه يهوديان در تهران (عکس)+1391[4483] »لباس اين خانوم هر روز کوتاه تر مي شود ! / عکس[2621] »عشوه جنجالي شيوا بلوريان+عکس[5314] »تصوير يک خانم بي حجاب از صداوسيماي ايران[4375] »شوهر بي ريخت بهنوش بختياري+عکس[5467] »عکس همسر آرايش کرده قهرمان المپيک ايران[2426] »دختر ايراني موتورسوار با شلوار و لباس تنگ+عکس[2414] »تيم فوتبال دختران پرسپوليس قبل از انقلاب+عکس[1212] »عکس لخت شدن يک خانم در فرودگاه[2742] »عکس صحنه اي که سانسور شد![2206] »تصاوير ناياب دختران مانتو پوش در تهران[1864] »تصاوير خيلي ناجور از شناي مختلط در مازندران[2319] »خانمها اين عکس را نبينند[2033] »تفاوت حمام زنان و مردان / عکس[1433] »دختر هندي خوشگل در ايران غوقا کرد+ عکس زيبا[2637] »حرکت جالب دو دختر 17ساله خوشگل+عکس[1350] »ماجراي زن بهداد سليمي در المپيک لندن روشد+عکس[1855] »عکس سمر بازيگر زيباي عشق ممنوع با يک مرد ايراني[1701] »عکس ليلا بلوکات و خواهراش[605] »دختر جنجالي در مسجدالحرام + عکس[4007] »زايمان يک دختر در حمام+ عکس[4371] »با اين دختر ازدواج کنيد و جايزه بگيريد+عکس دختر[3567] »آدرس فيس بوک و تصوير الناز شاکردوست+عکس[3618] »ببين اين دختر خوشگله رو مي پسندي؟[5053] »ماجراي زن طلاق گرفته+عکس[2600] »زن کاملا عريان در خيابانهاي اصفهان!!+عکس[7427] »عجب قليوني ميکشه اين دختره واي واي[2814] »اينم لحظه کشف حجاب در تيم ملي ايران +عکس[3555] »اين زن بخاطر بزرگي سينه اش اخراج شد!+عکس[3413] »آيا خواهر نيوشا ضيغمي رو ديديد؟[2823] »افزايش قد بصورت نامرعي و ارزان[349] »تصاوير ناياب دختران مانتو پوش در تهران[2595] »حرکت جالب دو دختر 17ساله خوشگل+عکس[2477] »مدرسه دخترانه يهوديان در تهران (عکس)+1391[4483] »لباس اين خانوم هر روز کوتاه تر مي شود ! / عکس[2621] »عشوه جنجالي شيوا بلوريان+عکس[5314] »تصوير يک خانم بي حجاب از صداوسيماي ايران[4375] »شوهر بي ريخت بهنوش بختياري+عکس[5467] »عکس همسر آرايش کرده قهرمان المپيک ايران[2426] »دختر ايراني موتورسوار با شلوار و لباس تنگ+عکس[2414] »تيم فوتبال دختران پرسپوليس قبل از انقلاب+عکس[1212] »عکس لخت شدن يک خانم در فرودگاه[2742] »عکس صحنه اي که سانسور شد![2206] »تصاوير ناياب دختران مانتو پوش در تهران[1864] »تصاوير خيلي ناجور از شناي مختلط در مازندران[2319] »خانمها اين عکس را نبينند[2033] »تفاوت حمام زنان و مردان / عکس[1433] »دختر هندي خوشگل در ايران غوقا کرد+ عکس زيبا[2637] »حرکت جالب دو دختر 17ساله خوشگل+عکس[1350] »ماجراي زن بهداد سليمي در المپيک لندن روشد+عکس[1855] »عکس سمر بازيگر زيباي عشق ممنوع با يک مرد ايراني[1701] »عکس ليلا بلوکات و خواهراش[605عکس هاي دختر بازيگر در فيلم موهن توهين به حضرت محمد(ص آشنايي با نرم افزار هاي چت . ودوستيابي : آشنايي با نرم افزار هاي چت . ودوستيابي
music3nter
انتظارحاضر
زندگی زیباست...
Economic jihad
همت مضاعف پارسیان
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دفاع مقدس و آدرس mabar.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





مترجم وبلاگ معبر

پايگاههای دفاع مقدس

سایت جامع دفاع مقدسامتداددیار رنجپایداریپایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنامپایگاه تخصصی ادبیات دفاع مقدسپایگاه اطلاع رسانی فرهنگ ایثار و شهادتپایگاه اطلاع رسانی قربانیان سلاح‌های شیمیاییچهار دیپلماتلوگوی نشریه پلاک هشت

پايگاههاي جنگ نرم

تیم جنگ نرم ایرانیان

دشمن در تسخير دانشگاه‌ها با مانع بزرگ به نام بسيج دانشجويی روبرو شد

دشمن پس از شكست در استراتژی حمله نظامی خود به جمهوری اسلامی، از روز پايان جنگ استراتژی تهاجم فرهنگی را دنبال كرد، تفكر بسيجی عامل اصلی شكست دشمن در جنگ تحميلی بود و با ورود خزنده دشمن در محيط علم، فرهنگ و دانشگاه، امام(ره) با فرمان تشكيل بسيج دانشجويی كه تركيبی از ايمان، بصيرت، تلاش و علم بود، در برابر دشمن مانع بزرگی ايجاد كردند.

تشكيل بسيج دانشجويی از سوی امام خمينی(ره) در واقع با هدف مبارزه با توطئه‌های فرهنگی و نرم دشمن صورت گرفت، ايشان در فرمان تأسيس بسيج دانشجو و طلبه در دوم آذرماه سال 1367 فرمودند: «... بسيج بايد مثل گذشته و با قدرت و اطمينان خاطر به كار خود ادامه دهد و امروز يكی از ضروری‌ترين تشكل‌ها بسيج دانشجو و طلبه است. طلاب علوم دينی و دانشجويان دانشگاه‌ها بايد با تمام توان خود در مراكزشان از انقلاب و اسلام دفاع كنند...»

پس از پايان جنگ تحميلی و دفاع تاريخی ملت ايران از انقلاب و اسلام، شكست بزرگی به هيمنه استكبار جهانی وارد شد، اما دشمن با تغيير خاكريز خود، جنگ را به عرصه فرهنگی كشاند، البته جنگ فرهنگی دشمن از روز پيروزی انقلاب شروع شده بود، اما آن زمان اميد داشت با شكست نظامی انقلاب اسلامی در مدت زمان كوتاه، نيازی به هزينه كردن در جنگ فرهنگی نخواهد بود؛ پس از جنگ تحميلی دانشگاه محور اصلی هجمه فرهنگی دشمن قرار گرفت.

دفاع مقدس مزايای زيادی برای ملت ايران داشت، به مصداق «عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد». دفاع مقدس، ملت را به نوعی واكسينه كرده بود؛ تهاجم نرم دشمن در دهه اول انقلاب با افسران جنگ نرمی روبرو بود كه صحنه جبهه را دانشگاه خود قرار داده بودند و لذا دانش‌آموزان و دانشجويان ما با عشق و آگاهی، ماه‌ها و سال‌هايی را در جبهه‌ها حضور يافتند و در كنار مقابله با تهاجم نظامی دشمن، ارزش‌هايی را در جبهه‌ها خلق كردند كه برای هميشه ملت ايران می‌تواند در برابر همه تهاجمات دشمن از اين ارزش‌ها استفاده كند.

امام(ره) كه هر فرمان و تأكيدشان به عنوان استراتژی انقلاب مورد عمل قرار می‌گرفت، با آگاهی از سابقه نفوذ استعمار و استكبار در دانشگاه‌های كشورهای مستقل و اسلامی ازابتدا با رهنمودهای خود، ملت و مسئولان را از توطئه فرهنگی دشمن در محيط دانشگاه‌ها آگاه كردند. ايشان دانشگاه را مبدأ همه تحولات و مقدرات يك كشور خواندند و دانشگاه را عامل اصلاح يا تباهی كشور دانستند، استقلال دانشگاه و وابسته به شرق و غرب نبودن و در يك كلام دانشگاه اسلامی هميشه مورد تأكيد ايشان بود.

تشكيل بسيج دانشجويی، انقلاب بزرگی در دانشگاه‌ها ايجاد كرد؛ البته از سال 57 نيروهای ارزشی زيادی در دانشگاه‌ها حضور داشتند كه با علم و تعهد دانشگاه‌ها را از اينكه محل ترك‌تازی گروه‌های ليبرال و چپ باشد، محافظت كنند؛ در واقع دانشجويان متعهد ما در طول جنگ تحميلی وظيفه سنگينی را عهده‌دار بودند، ايجاد و گسترش ارزش‌ها در محيط دانشگاه و همزمان دفاع از كشور در جبهه مهمترين دغدغه اين نسل دانشگاهی بود.

آنچه كه از بيانات امام ديده می‌شود، اين است كه دفاع از بنيان‌ها، حفظ استقلال كشور، وحدت، مبارزه با ضد انقلاب داخلی و ايجاد حكومت بزرگ اسلامی از تأكيدات امام(ره) برای بسيج دانشجويی بود.

در بيانات مقام معظم رهبری نيز وظايف و ويژگی‌هايی برای بسيج دانشجويی در نظر گرفته شده است كه دانشجوی بسيجی با دارا بودن آن می‌تواند، دشمن را از حضور در دانشگاه مأيوس كند.

وركش، مسئول سياسی بسيج دانشجويی دانشگاه اميركبير به وجود خلاقيت در مقابله با دشمن تاكيد می‌كند: جنگ نرم ابعاد گسترده‌ای دارد و در دانشگاه بايد با توجه به تهديدات و نيازهای كه وجود دارد، اقدامات درست صورت بگيرد، بسيج دانشجويی در دانشگاه بايد بتواند چالش‌هايی را كه ممكن است در دانشگاه صورت بگيرد و كل جامعه را درگير خود سازد، حل كند، يكی از مصاديق مقابله با جنگ نرم دشمن جهاد علمی در دانشگاه است كه بسيج با پتانسيل عظيمی كه دارد می‌تواند، پيشتاز آن باشد.

وی تصريح می‌كند: بسيج دانشجويی بايد بتواند با خلاقيت و استفاده از ابزار هنر به صورت غير مستقيم وارد برخی از مفاهيم شود؛ استفاده از فيلم به جای مباحث خشك، دانشجويان را نسبت به دانستن حقيقت يك امر بيشتر تشويق می‌كند و تأثيرگذاری ماندگاری خواهد داشت.

البته نبايد از برخی كاستی‌ها در محيط دانشگاه بی‌تفاوت گذر كرد، دشمن در جنگ نرم به دنبال يافتن نقاط ضعف است. محيط دانشگاه با چالش‌ها و خلأهايی روبرو است كه می‌تواند روزنه ورود دشمن به اين محيط را فراهم كند تا به جذب نيرو مبادرت ورزد؛ بی تفاوتی دانشجو به محيط و اجتماع پيرامون خود، عدم توجه به معنويت خود و جامعه، گرفتار شدن در دام گروه های خارج از دانشگاه و منحرف، علم را در خدمت منافع خود خواستن از عواملی است كه دشمن را اميدوار می‌كند، البته نبايد تنها ديد منفی به دانشگاه داشت، دغدغه‌های اكثريت دانشجويان آرمان‌گرائی، عدالت اجتماعی و رفع تبعيض است. دانشجوی ايران اسلامی با سلطه بيگانگان مخالف است چنانكه در دوران رژيم شاهنشاهی دانشجويان متعهد ما خونشان برسنگفرش دانشگاه ريخت تا در تاريخ ثبت شود كه هويت دانشجوی ايرانی ضد‌ استكباری و ضد سلطه است.

محمدرضا كاشفی مسئول بسيج دانشگاه شهيد بهشتی اظهار می‌كند: جنگ نرم تقابل ذهن‌ها و قلب‌ها است، در اينجا ما بايد اذهان را از بلاتكليفی نجات دهيم و شرايط درست را برای قشر دانشجو تبيين كنيم، نيازی نيست كه شرايط غيرواقعی را در محيط دانشگاه تبيين كنيم، ما معتقديم گفتمان انقلاب اسلامی آنقدر ظرفيت دارد كه با تبيين درست آن از سوی نخبگان و دانشجويان بسيجی بسياری از فضاسازی‌های دشمن خنثی می‌شود و افكار دانشجويان شيفته مبانی انقلاب می‌شود.

وی می‌افزايد: وظيفه بسيج دانشجويی و تشكل‌ها در برهه كنونی اين است كه مبانی انقلاب درست تبيين شود، به طور مثال مقام معظم رهبری كرسی‌های آزادانديشی را برای مقابله با جنگ نرم از دانشگاهيان مطالبه دارند، بايد عقايد مختلف در يك فضای آزاد گفته شود، تا دراين فضا حق خود را نشان دهد، البته موفقيت ما در ايجاد و گسترش اين كرسی‌ها به اين امر بستگی دارد كه دانشجويان بسيجی خود را مجهز به علم و بصيرت كنند تا در دفاع از انقلاب سربلند بيرون بيايند.

كاشفی تصريح می‌كند: برای نشان دادن توفيقات نظام اسلامی بايد خلاقيت داشت، استفاده از توانمندی‌های علمی و تكنولوژيكی كشور در قالب بازديدهای علمی دانشجويی، استفاده از نشريات و بيان موفقيت‌های كشور در عرصه‌های مختلف و غيره دانشجويان را با موفقيت‌های نظام آشناتر می‌كند، امروز هرچند كرسی‌های آزادانديشی در دانشگاه‌ها پيگيری می‌شود اما بايد آن را آسيب‌شناسی كرد، به اعتقاد من اين كرسی‌ها كه تاكنون در كشور برگزار شده است بيشتر به مناظره شبيه‌ است، بايد به سمتی حركت كنيم كه گفتمان‌های مختلف حرف خود را بزنند ونقدهای جدی نيز از سوی دانشجويان وارد شود، تا سره از ناسره تشخيص داده شود و اين امر چهره دشمن و حاميان آن را رسوا می‌كند.

امروز كه مقام معظم رهبری با تأكيدات بيشتر و در سخنرانی‌های مختلف به جنگ نرم دشمن می پردازند، دانشجوی بسيجی و هر دانشجوی متعهدی وظيفه سنگين‌تری را بر دوش خود احساس می كند. ايشان اخيراً در سفر خود به شهر مقدس قم و در جمع دانشجويان، با اشاره به برنامه‌ريزی بلند مدت دشمن فرمودند: «اگر قبول داريم كه جبهه دشمن برای كشور ما و انقلاب ما برنامه ريزی بلندمدت دارد، پس ما هم بايد برنامه ريزی بلندمدت داشته باشيم. نمی شود قبول كرد كه جبهه دشمنان اسلام و انقلاب كه بشدت از ناحيه بيداری اسلامی تهديد می شوند، برنامه ريزی بلندمدت نداشته باشند؛ اين را هيچ كس نمی تواند باور كند، مگر خيلی ساده لوح باشيم، غافل باشيم كه اين را باور كنيم. حتماً برنامه های بلندمدت دارند؛ ما بايد برنامه ريزی بلندمدت داشته باشيم. البته اين برنامه بلندمدت جای طرحش اينجا نيست - مراكز فكر، كانون های فكر، مراكز سياسی و فرهنگی دنبال اين حرف ها هستند و اين كارها را بايد بكنند و می كنند هم- آن چيزی كه من در مجموعه می توانم عرض كنم، اين است كه يك زمينه اساسی برای برنامه‌ريزی‌های بلندمدت هست كه اين را من بارها تذكر دادم، اينجا هم لازم می‌دانم يك قدری درباره اش بيشتر صحبت كنم و آن، مسئله بصيرت يافتن است».

بسيج دانشجويی امروز از تفكری ارزشمند و پويا برای تعميق نقش خود در محيط دانشگاه برخوردار است؛ مؤلفه‌هايی چون تلاش مخلصانه، ايمان عميق، هوشياری در شناخت دشمن، تلاش علمی، ايستادگی و مقاومت شجاعانه از ويژگی‌های بارز دانشجويان بسيجی امروز است؛ بسيج دانشجويی در اين مقطع بايد از تفكر ناب اسلامی و انقلابی در قالب جلسات آزادانديشی دفاع كند و در جذب و مشاركت دادن تعداد بيشتری از دانشجويان متعهد دانشگاه درعرصه‌های مختلف سياسی، فرهنگی، دينی و علمی تلاش كند، همچنين در فضای غبارآلودی كه دشمن ايجاد كرده است، به دانشجويانی كه ممكن است دچار ترديد شوند، شناخت كافی بدهد، چرا كه دانشجويان بسيجی بهترين كسانی هستند كه می‌توانند دانشگاه را در برابر تهاجم نرم دشمن نگه دارند.

جنگ نرم دشمن در سال‌های اخير خزنده و به قصد تهی‌كردن جامعه از ارزش‌ها شتاب زيادتری گرفته است، چنانكه مقام معظم رهبری اخيراً فرمودند: «اين حركت عظيمى كه با انقلاب اسلامى شروع شد، يك حركت تمام شده نيست؛ مطلقاً تمام شده نيست، آن حركت ادامه دارد. همينى كه حالا معمول شده كه در بيان‌ها و در تلويزيون و توى تبليغات و توى دادگاه و توى زبان همه می‌گويند: جنگ نرم؛ راست است، اين يك واقعيت است؛ يعنى الان جنگ است. البته اين حرف را من امروز نمی‌زنم، من از بعد از جنگ - از سال 67 - هميشه اين را گفته‌‌‌‌‌‌‌ام؛ بارها و بارها. علت اين است كه من صحنه را مى‌‌‌‌‌‌‌بينم؛ چه بكنم اگر كسى نمى‌‌‌‌‌‌‌بيند؟! چه كار كند انسان؟! من دارم مى‌‌‌‌‌‌‌بينم صحنه را، مى‌‌‌‌‌‌‌بينم تجهيز را، مى‌‌‌‌‌‌‌بينم صف‌‌‌‌‌‌‌آرائى‌‌‌‌‌‌‌ها را، مى‌‌‌‌‌‌‌بينم دهان‌هاى با حقد و غضب گشوده شده و دندان‌هاى با غيظ به هم فشرده شده عليه انقلاب و عليه امام و عليه همه اين آرمان‌ها و عليه همه آن كسانى كه به اين حركت دل بسته‌‌‌‌‌‌‌اند را؛ اينها را انسان دارد مى‌‌‌‌‌‌‌بيند، خب چه كار كند؟ اين تمام نشده. چون تمام نشده، همه وظيفه داريم.»

امروز بسيج دانشجويی وظيفه دارد در عرصه‌های سياسی، فرهنگی و علمی در دانشگاه پيشتاز باشد، توليد علم و فناوری در دانشگاه نيازمند انسان‌های متخصص و متعهد است، هر كس كه اين دو ويژگی را داشته باشد در زمره دانشجوی بسيجی قرار خواهد گرفت، البته توجه به نيازهای فرهنگی دانشگاه و مقابله با شبهه‌افكنی‌های دشمن نيز وظيفه ديگر بسيج دانشجويی است.

دانشجويان به عنوان افسران جنگ نرم بايد ارتباط تنگاتنگ با تشكل های دانشجويی و به خصوص بسيج دانشجويی داشته باشند، در كنار سيل عظيم دانشجويان، بسيج دانشجويی با دارا بودن بيش از 600 هزار عضو فعال در محيط دانشگاه‌ها در چهار حوزه نقش‌آفرين است؛ در حوزه دينی با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، در حوزه علمی با حمايت از طرح‌های دانشجويان در اين عرصه و برگزاری جشنواره‌های علمی و ايجاد جنبش نرم‌افزاری، در حوزه سياسی با برگزاری كرسی‌های آزادفكری در دانشگاه‌های سراسر كشور و پاسخگويی به شبهات و نيز در حوزه خدمت‌رسانی با برگزاری اردوهای جهادی در سراسر كشور، رايحه خدمت صادقانه را می‌پراكند. حضور فعال بسيج دانشجويی در اين چهار حوزه می‌تواند دشمن را در جنگ نرم به انفعال بكشاند؛ گسترش كمی و كيفی اين چهار حوزه، انقلاب بزرگی در دانشگاه و جامعه ايجاد خواهد كرد.

مجاهدت دانشجويان بسيجی در سه عرصه علم، سياست و فرهنگ اقتدار ملی كشور را افزايش خواهد داد؛ امروز دانشجويان بسيجی در عرصه علمی خود به قطبی تبديل شده اند كه در زمينه تأمين نيازهای كشور گام‌های بلندی برداشته‌اند، اين مجاهدت خود، نظام اسلامی را در موضع تهاجمی قرار می دهد. مقام معظم رهبری در اين زمينه فرمودند: «... بيدارى مضاعف لازم دارد. مثل بيدارى در ميدان جنگ نظامى نيست كه شما اگر در سنگر بيدار باشيد، به مجردى كه دشمن كوچكترين تحركى نشان داد، او را هدف قرار بدهيد. در جنگ فرهنگى، در جنگ سياسى، در جنگ امنيتى، تحرك دشمن را درست نمى‏توان ديد ... بسيج بايد جلوتر از همه وارد عرصه‏ علم بشود. شما بايد برويد و عرصه‏هاى علمى را، عرصه‏هاى فناورى را، نوآورى‏هاى علمى و آفاق شناخته‏نشده علم را تصرف كنيد. البته درس‏نخوانده و كارنكرده نمى‏شود ... جمع‌بندى كردن و مطالب را از بالاسرِ خطوط سياسى و جناح بازی‌ها ديدن، همان چيزى است كه من از دانشجوى بسيجى توقع دارم.»

بسيج دانشجويی در راهبردهای كلان خود در مسير پيشرفت كشور بايد در عين توجه داشتن به نقشه‌های متنوع و پيچيده دشمن، بتواند توليد فكر و جنبش نرم‌افزاری در دانشگاه‌ها را عمق بيشتری ببخشد.

در اين زمينه شنيدن سخنان و دغدغه‌های برخی ديگر از دانشجويانی كه خود از نزديك در فضای بسيج دانشجويی زندگی می‌كنند و در پيشبرد اهداف بسيج دانشجويی تلاش دارند، ارزشمند است:

امير هاشم‌پور، مسئول بسيج دانشجويی علم و صنعت در گفتگو با بيداری اسلامی با اشاره به ظرفيت بسيج دانشجويی می‌گويد: بسيج دانشجويی قدرت نرم جمهوری اسلامی است، وقتی دشمن از طرق مختلف وارد ميدان می‌شود و برای ضربه زدن از همه ابزار خود استفاده می‌كند، مسائل عقيدتی، فرهنگی و سياسی جامعه مورد هدف قرار می‌گيرد.

وی اظهار می‌كند: دانشجويان بسيجی با دارابودن عنصر بصيرت و آگاهی و تعهد به كشور و نظام اسلامی می‌توانند با شناخت حوزه‌های مختلف كشور و تبيين درست اوضاع كشور در دانشگاه‌ها مثمر ثمر واقع شوند و مانع از ايجاد و گسترش جنگ نرم دشمن در دانشگاه‌‌ها شوند.

هاشم‌پور می‌افزايد: در زمينه شبهات مختلفی كه از ناحيه دشمن در محيط دانشگاه ترويج می شود، بسترسازی و زمينه‌سازی بسيج برای حضور افراد كارشناس و متخصص در محيط دانشگاه برای رفع شبهات و پاسخ عالمانه و قانع‌كننده بسياری از توطئه‌های دشمنان را از ميان برمی‌دارد.

همچنين مهدی صيادشيرازی عضو شورای مركزی بسيج دانشگاه علوم و تحقيقات و مشاور سازمان بسيج دانشجويی با اشاره به وظيفه بسيج دانشجويی در مقابل تحركات دشمن می‌گويد: طبق سخنان مقام معظم رهبری بصيرت امر ضروری برای دانشجوی بسيجی است، افراط و تفريط نبايد در محيط دانشگاه باشد، لذا بسيج دانشجويی بايد اصول جمهوری اسلامی را در اتاق‌های فكری تبيين و بررسی كند، خودی‌ها را بشناسيم و در مقابل، دشمن‌شناسی كنيم، دشمنان حقيقی خود را بشناسيم، دشمن‌شناسی نيز نياز به اتاق فكر دارد، با علم و تدبيرعناصری كه حقيقتا دشمن هستند، شناساسی شوند، لذا نياز به بانك اطلاعاتی داريم.

فرند شهيد صياد شيرازی در ادامه اظهار می‌كند: همچنين بسيج دانشجويی بايد مطالبات علمی داشته باشد، با تحليل و بررسی موضوعات مختلف دانشگاه يك اتاق فكر دانشجويی می‌توان متناسب با آن عمل و اقدام كرد، اين موجب می‌شود در جنگ نرم با تدبير، علم و بصيرت بيشتری در ميدان حاضر شويم، در غير اين صورت دشمن مشكلاتی برای ما ايجاد می‌كند كه در ميدان جنگ نرم منفعل می‌شويم و دشمنان از فرصت‌ها سوء‌استفاده می‌كنند و جريان فتنه پيش می‌آيد، برای جلوگيری از فتنه نياز به بصيرت است و با بالابردن دشمن‌شناسی خود و استفاده از فضاهای علمی و پژوهشی به زانو در آوردن دشمن دست‌يافتنی است.

بنابراين می‌توان اينگونه نتيجه گرفت كه بسيج دانشجويی پيشتاز مبارزه با شبيخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و امروز جنگ نرم دشمن است، و با ورود در همه عرصه‌ها، شناسايی چالش‌های كلان و ريز نظام، ارائه راهكارو در اختيار نهادن نتايج تلاش‌های خود به مسئولان اجرايی می‌تواند جنگ نرم دشمن را مديريت كند و با يك برنامه‌ريزی درست چالش‌های بزرگی برای نظام سلطه ايجاد كند، ولايتمداری دانشجويان بسيجی قله‌های دوردست را دست‌يافتنی می‌كند.

منبع:خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)


معبر

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





علي سعادت | 23:10 - 2 آذر 1389برچسب:بسيج,بسيج دانشجويی,تفكر,بسيجی,توطئه‌,فرهنگی,نرم دشمن,دفاع مقدس,جنگ نرم,دانشگاه,دانشجویان,
+ |

منوي اصلي
خانه
پروفايل مدير وبلاگ
پست الکترونيک
آرشيو وبلاگ
عناوين مطالب وبلاگ

درباره وبلاگ

به وبلاگ معبر خوش آمديد (تخصصي دفاع مقدس)

نويسندگان

علي سعادت

موضوعات مطالب

دفاع مقدس
رسانه ها،اخبار،مطبوعات
خاطرات
كتاب،شعر،داستان،طنز
شهدای گمنام
خانواده شهدا
عملیات ها
بسیج
مناطق عملیاتی
جانبازان
آزادگان
سرداران،شهدا
فرهنگ دفاع،جبهه
فرهنگ ایثار و شهادت
دل نوشته ای با شهدا
جشنواره ،مسابقات
فضاي مجازي،جنگ نرم و...
سينما ،تئاتر،تلويزيون
راهيان نور

نشانك وبلاگ معبر
معبر - وبلاگ تخصصي دفاع مقدس

كد لوگوي معبر

ساير امکانات

RSS


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1102
بازدید دیروز : 634
بازدید هفته : 1102
بازدید ماه : 2821
بازدید کل : 114819
تعداد مطالب : 667
تعداد نظرات : 60
تعداد آنلاین : 1

مسابقات وبلاگ نويسي

مسابقه بزرگ وبلاگ نویسی سبک بالان به مناسبت هفته دفاع مقدس

اولین جشنواره «وبلاگ‌نويسی دفاع مقدس» در يزدجشنواره وبلاگ نویسی حماسه نگاران بسیج و انقلاب اسلامیجشنواره وبلاگ نویسی تبیان در حال برگزاری است . ثبت نام کنید